Tugisüsteemid - Tartu Forseliuse kool

Igaüks on oluline

Tugisüsteemid


Tartu Forseliuse Kooli tugisüsteem:

Psühholoog Kätlin Juurik, lapsehoolduspuhkusel

  • Psühholoog

    Kirti-Ly Jaanson

    Kontakt:  kirti-ly.jaanson[at]tfk.tartu.ee   tel.736 1672

    Vastuvõtt kokkuleppel

 

HEV õpilaste õppe koordineerija, sotsiaalpedagoog Anu Pikamäe

Sotsiaalpedagoog koolis: T-R 8.30-16.00

Kontakt: anu.pikamae@tfk.tartu.ee      tel. 53875344

Vastuvõtt kokkuleppel

 

Õpiabi õpetaja, eripedagoog Merike Tupits

Kontakt: merike.tupits@tfk.tartu.ee

Vastuvõtt kokkuleppel

 

Õpiabi õpetaja, eripedagoog Laura-Liis Lepp

Kontakt: laura-liis.lepp@tfk.tartu.ee

Vastuvõtt kokkuleppel

 

Õpiabi õpetaja, eripedagoog Evelin Saks

Kontakt: evelin.saks@tfk.tartu.ee

Vastuvõtt kokkuleppel

 

Õpiabi õpetaja Hanne Jalas

Kontakt: hanne.jalas@tfk.tartu.ee

Vastuvõtt kokkuleppel

Koolipsühholoogi töö:

Koolipsühholoog on olemas nii õpilastele, vanematele kui ka õpetajale.
Koolipsühholoog nõustab õpilasi nii individuaalselt kui ka grupiviisiliselt. Abistab valikute ja otsustuste tegemisel, enesehinnangu korrigeerimisel, suhtlemisoskuste omandamisel ning isikliku elu ja õppetööga seotud probleemide lahendamisel. Psühholoog aitab õpilastel jõuda selgusele oma võimetes ning orienteeruda erinevate võimaluste vahel.
Koolipsühholoog nõustab lapsevanemaid ja vajadusel õpetajaid, selgitades neile lapse õppimist ja käitumist mõjutavaid tegureid ning abistades uute kasvatusvõtete ja lahenduste leidmisel, lapse arengu toetamisel ning oma igapäevaelu ja kohustustega toimetulemisel.

Õpilasele:

  • kui Sul on raskusi õppetöös edasijõudmisel;
  • kui Sind või kedagi teist kiusatakse;
  • kui Sul on kadunud soov koolis käia.  Sa ei tule enam toime/ei jaksa tulla toime oma igapäevaste kohustustega, õppimisega;
  • oled emotsionaalse, vaimse, füüsilise või seksuaalse vägivalla ohver või tead kedagi, kes on. Vägivallast rääkimine ei ole kaebamine, vaid iseenda õiguste kaitsmine.
  • tunned end üksikuna ja vajad ärakuulamist, mõistmist või tahad end lihtsalt tühjaks rääkida;
  • kui Sul on keerulised suhted vanemate, sõprade, klassikaaslaste või õpetajatega;
  • kui Sul on raskusi valikute ja otsuste tegemisel;
  • mõne muu mure või rõõmu puhul, mida soovid jagada;
  • kui vajad lihtsalt informatsiooni.

 

 

Vanemale:

Õige aeg pöörduda koolipsühholoogi poole on siis, kui:

  • lapse käitumine on muutunud;
  • on tehtud kodu-kool koostööd, kuid mured püsivad. Nii õpetaja kui ka vanem on lapsega rääkinud, aga see pole muutust toonud;
  • tahad lihtsalt mõnele oma küsimusele vastust.

 

http://oiguskantsler.ee/et/psuhholoogilise-ja-psuhhiaatrilise-abi-saamise-voimalused-eestis

 

 

 

 

Sotsiaalpedagoogi töö:

Sotsiaalpedagoogi ülesanne on aidata õpilasel toime tulla  sotsiaalsete probleemidega ja läbi selle parandada toimetulekut ning õpitulemusi. Sotsiaalpedagoog tegeleb koolikohustust mittetäitvate ning õpi-, käitumis-, kohanemis- ja kasvatusraskustega õpilastega.

Sotsiaalpedagoogi rollideks on olla nii nõustaja, suhtekorraldaja, lepitaja kui õpetaja. Sotsiaalpedagoogilise nõustamise tüübid on:

  1. individuaalne nõustamine;
  2. töö gruppidega – grupiarutelud teatud kindla probleemsituatsiooni või –temaatika arutamiseks/ lahendamiseks;
  3. pere sotsiaalpedagoogiline nõustamine – lastevanemate nõustamine lapse paremaks toimetulekuks.

 

 

HEV õpilaste õppe koordinaatori ( HEVko) töö koolis on 3-tasandiline:

  1. Klassitasandil õpetaja tegevuse toetamine.

Õpetaja: HEV märkamine, diferentseerimine, individualiseerimine. HEVko roll: arutelu õpetajaga, tundide vaatlus, õpetaja nõustamine, lapse nõustamine, lapsevanemate nõustamine, õpilase individuaalsuse kaardi (ÕIK)  avamine, kooli ümarlaud.

  1. Vajaduste väljaselgitamine kooli tugispetsialistide poolt ja eriabi kooli tasandil:

Psühholoogi, õpiabi rühma õpetaja, sotsiaalpedagoogi nõustamine; õpiabi rühma määramine; individuaalse õppekava koostamine ning rakendamine. HEVko roll: õpiabi vormiline ja sisuline suunamine; edukuse jälgimine; kokkuvõtete tegemine; ÕIKi täitmise koordineerimine; koostöö õppenõustamiskeskustega.

  1. Nõustamiskomisjon ja eriabi jätkamine eriklasside/-koolide võrgu kaudu. NÕK määrab võimetekohase õppekava ja/või vajalikud arendamis- ning õppimistingimused.

HEVko roll: NÕKi soovituste täitmise suunamine, tingimuste loomine; edukuse jälgimine; ÕIKi täitmise koordineerimine; kokkuvõtete tegemine; koostöö õppenõustamiskeskusega.